Proč Tatru?

PRODUKTIVITA

  • Vyšší užitné zatížení – TATRA má bezkonkurenční celkovou legislativní užitnou hmotnost
  • Univerzálnost použití – s Tatrou jste v terénu nepřekonatelní a na silnici konkurenceschopní
  • Mobilita – kde ostatní zapadnou, TATRA jede dál. Přepravíte tak více materiálu, rychleji, za jakéhokoliv počasí a komfortně
  • Vyšší produktivita řidiče – TATRA prostě skvěle a komfortně jede

EFEKTIVITA

  • Spolehlivost a robusnost – menší poruchovost a delší životnost hnacího traktu, delší životnost nástaveb
  • Efektivní spalování – vlastní motory TATRA i partnerských výrobců ve vhodné kombinaci se zbytkem hnacího traktu
  • I bez kolových redukcí – nižší valivý odpor a tím i spotřeba, nižší náklady na údržbu (bez nutnosti výměny drahého syntetického oleje)
  • Moderní převodovky – 10, 14 nebo 16 stupňů v manuálním i automatickém provedení

KOMFORT

  • Výrazně menší vibrace – do kabiny řidiče se přenáší výrazně méně vibrací. Ten rozdíl sami poznáte
  • Vyšší bezpečnost a jistota – vyšší boční náklony podvozku a přitom stabilní pozice za volantem přináší větší bezpečnost i subjektivní jistotu řidiče
  • Prostorná i pohodlná – v kabině je dostatek prostoru a spousta prvků zajišťujících maximální pohodlí pro řidiče
  • Rychlejší zotavení – skutečně rychlejší zotavení řidiče po výkonu, nižší nemocnost a riziko vzniku havárie

ZKUŠENOSTI

  • Tradice od roku 1850 – dlouhá nepřerušovaná tradice výroby je zárukou kvality a technické vyspělosti
  • Extrémní nasazení – vítězství v náročných závodech, nasazení v extrémních podmínkách v civilními obranném sektoru
  • Unikátní podvozek – světová technická prvenství a unikátní konstrukční řešení
  • Zákaznická orientace – nabídka komplexního řešení na základě sledování a řešení zákaznických potřeb a požadavků

Základ je unikátní koncepce podvozku

Ta se zrodila ve dvacátých letech minulého století a dosud nebyla překonána. Principem je použití centrální nosné roury a náprav s nezávisle zavěšenými výkyvnými polonápravami sešroubovanými v jeden celek. V průběhu let byla tato tzv. „Tatrovácká koncepce vozidla“ dovedena k dnešnímu originálnímu řešení, které vozidlům TATRA TRUCKS a.s. dává výjimečné schopnosti při průjezdu i tím nejnáročnějšími terénem.

Centrální nosná roura

  • Vysoká torzní a ohybová tuhost chrání nástavby od přenášeného zatížení
  • Modulární systém umožňuje sestavu 2, 3, 4, 5 i vícenápravových vozidel s možným pohonem všech kol
  • Hřídele hnacího traktu jsou umístěny do nosné roury a jsou tak chráněny před vnějšími vlivy. Díky tomu můžeme nabídnout vysokou odolnost a nízké servisní náklady

Nápravy

Zadní nápravy TATRA jsou ve své základní verzi vždy poháněny a vždy opatřeny uzávěrkami. Pohon předních náprav je standardně připojitelný a využíváte ho tehdy, když potřebujete. Ve skříni nápravy je uložena dvojice hnaných talířových kol (pro každou polonápravu jedno) a dvojice pastorků, přenášejících točivý moment od diferenciálu. Ten je umístěn mimo nápravu v centrální nosné rouře a je na rozdíl od klasického řešení náprav s kuželovým diferenciálem tzv. korunového, resp. válcového typu. Vnitřní prostor skříně je uzpůsoben pro výkyvný pohyb polonáprav. Nápravy jsou osazeny vzduchovými bubnovými brzdami, vybavenými klínovými rozvírači Perrot, nebo kotoučovými brzdami dle přání zákazníka na kolech předních náprav. Kola vybavujeme také snímači pro montáž systému ABS.

Odpružení

Možnosti konfigurace TATRA PHOENIX

Odpružení předních náprav:

  • vzduchové vaky (8-10 tun na nápravu)

Zadní nápravy:

  • Vzduchové vaky + vinutá pružina (11,5 tuny na nápravu)
  • Vzduchové vaky + listová pera (13 – 16 tun na nápravu)
  • Listová pera (11,5 tuny na nápravu)